Skandynawia w centrum Warszawy, czyli jak tanio urządzić mieszkanie, by nie wyglądało tanio! [MÓJ POKÓJ]

Wnętrze w skandynawskim stylu, kamienica w Warszawie, jak tanio urządzić mieszkanie

Zawsze bawili mnie blogerzy, którzy swoje artykuły rozpoczynali słowami „dawno mnie tu nie było”, albo „strasznie zaniedbałem/am tego bloga”. Obawiam się, że niestety tak zacząć muszę. Faktycznie praca i natłok obowiązków skutecznie potrafią odciągnąć od pisania bloga. To tytułem wstępu.

Cieszę się bardzo, że mogę Wam pokazać część mieszkania, do którego przeprowadziłem się niemal rok temu. Znajduje się ono w starej przedwojennej kamienicy w centrum Warszawy. Gdy zobaczyłem wysokie sufity, jasne ściany i drewniane podłogi, wiedziałem już jak urządzę swoją przestrzeń. Z racji zamiłowania do stylu skandynawskiego i industrialnej biżuterii SCREWLIKE, którą tworzę, wybór był dość oczywisty. Okazuje się, że ładne wnętrze można uzyskać niewielkim kosztem (naprawdę bardzo niewielkim). Podpowiadam, jak to zrobić.

Jasne, przestrzenne wnętrze, wysokie sufity i kolorystyka black&white. To wszystko składa się na wnętrze idealne

Jasne, przestrzenne wnętrze, wysokie sufity, drewniana podłoga i kolorystyka black&white. To wszystko składa się na wnętrze, moim zdaniem, idealne.

Wygospodarowałem  niewielką garderobę (stand na koszule, bluzy i marynarki ,typowy dla skandynawskich wnętrz możecie kupić w Ikea za ok. 25 zł).

Nie musisz wydawać majątku na biurko. Ja zdecydowałem się na klasyczną płytę OSB ustawioną na czarnych koziołkach. To doskonałe miejsce do pracy. Płyta świetnie wygląda pomalowana na biało.

Nie musisz wydawać majątku na biurko. Ja zdecydowałem się na klasyczną płytę OSB ustawioną na czarnych koziołkach. To doskonałe miejsce do pracy. Płyta wygląda dobrze, gdy pomaluje się ją na biało.

Miejsce do pracy powinno być dobrze oświetlone. Z racji tego, że często pracuję w domu zdalnie, biurko usytuowałem pod samym oknem. Zależało mi, by mieć dostęp do dużej ilości dziennego światła. Biurko z płyty OSB na koziołkach to wydatek ok. 130 zł. (ceny płyt w Leroy Merlin zaczynają się od 45 zł).

Strefa sypialniana. Czarno-biała pościel nadaje charakteru całemu wnętrzu, a zagłówek oddaje jego artystyczny charakter.

Strefa sypialniana. Czarno-biała pościel nadaje charakteru całemu wnętrzu, a zagłówek oddaje jego artystyczny charakter.

Należę do tych osób, które najlepiej wysypiają się na samym materacu. Stąd brak ramy łóżka, bez której naprawdę da się obejść (i wyspać!). Pościel, a konkretnie jej kolor odgrywa dużą rolę w pokoju (dokładnie 200 x 150 cm ;)) Świetnie wygląda jasna, czarna lub moja ulubiona czarno-biała (ta ze zdjęcia dostępna w IKEA za ok. 60 zł).  Za materacem ustawiłem drewniany zagłówek ze zbitych desek pomalowanych na biało. W pracowni pełni on rolę moodboardu, tablicy, do której przypinam ważne dokumenty, projekty lub po prostu estetyczne czarno-białe zdjęcia. Koszt wykonania takiego zagłówka to ok. 60 zł.

Stolik nocny też nie musi być drogi. Wystarczy zmienić zastosowanie skrzynki na owoce!

Stolik nocny też nie musi być drogi. Wystarczy zmienić zastosowanie skrzynki na owoce!

8258e4c0Ramki, ramki, dużo ramek oraz budzik, nastrojowa świeca i ozdoba w formie biżuteryjnej kolii SCREWLIKE, wykonanej przeze mnie. Tak wygląda stolik nocny!

Ramki, ramki, dużo ramek oraz budzik, nastrojowa świeca i ozdoba w formie biżuteryjnego diademu SCREWLIKE. Tak wygląda stolik nocny!

To jeden z moich ulubionych elementów tego pokoju. Skrzynki na owoce, które zdobyłem od zaprzyjaźnionego pana w lokalnym warzywniaku, pełnią rolę stolików nocnych. Niezwykle praktyczne, a jak świetnie wyglądają. I to za grosze! (ok. 10 zł)

Pokój w stylu skandynawskim

Pokój w stylu skandynawskim. Wśród czerni, bieli i drewna nie zabrakło również elementów kolorystycznych. Niebieski krasnal i różowy flaming to surrealistyczne elementy tego wnętrza!

Skandynawską surowość postanowiłem przełamać industrialnym, metalowym regałem (znajdziecie takie w Obi i Ikei już od 40 zł!), nawiązując do projektowanej i tworzonej przeze mnie biżuterii SCREWLIKE.

Metalowy industrialny regał

Metalowy industrialny regał, na którym umieściłem m.in.: magazyny oraz albumy o modzie i designie, biżuterię SCREWLIKE.

Materiał o moim pokoju ukazał się również na łamach portalu natemat.pl jakiś czas temu. Zdjęcia: Olga Tuz / Agencja Kreatywna View

Co sądzicie o tym wnętrzu? Co byście zmienili, a co Wam się podoba? Piszcie śmiało – porady i konstruktywne uwagi mile widziane 🙂

Śledźcie NAJSDIZAJN na FB!

Comments
2 Responses to “Skandynawia w centrum Warszawy, czyli jak tanio urządzić mieszkanie, by nie wyglądało tanio! [MÓJ POKÓJ]”
  1. Wysoko, minimalistycznie, biało, szaro…przestrzennie …podobnie jak u mnie w Kamienicy Ordynackiej 🙂

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Inaczej jest np. w przypadku stylu skandynawskiego. Biel w towarzystwie naturalnych materiałów, np. jasnego drewna jest tłem dla czarnych akcentów: mebli i dodatków. To rozwiązanie jest mi znaczeni bliższe – stąd wystrój mojego pokoju ( możecie zobaczyć go TUTAJ). […]



Skomentuj

